ja och nej

mitt liv går i vågor har jag märkt nu.
det som hände i morse är väl nej tror jag.
ja är att jag klarade historia provet.. fick mvg till och med.
ett till nej är att jag har fyra prov på samma dag den 9e december, sen ett prov den 12e.
jag har panikångest! men men.

sist men också störst är ett stort ja.
det är nämligen att jag vet att hur det än blir mellan mig och magnus så vet jag att jag kommer klara det.
som en vis vän sa idag; "man gör det mycket svårare än vad det är, du kan inte binda ditt liv runt honom, det är inte omöjligt att gå vidare"
.. vilket är sant. men oj vad svårt det kommer bli. dom flesta vet ju att jag är galen i honom :)
det kommer jag förmodligen alltid vara.
han är one of a kind, verkligen. men om det går åt helvete, vilket jag tror så vet jag att det finns fler.
hur svårt det än är att inse så är det ju faktiskt så. han är inte den enda.
känns otroligt fel att skriva det, men det är sant.

jag är stark nog att stå på mina egna ben, jag har gått igenom det mesta..
.. mer än vad folk borde gå igenom!
visst finns det tider jag bara vill lägga mig bredvid jessica och bara somna in.
men jag har inte fullgjort min plikt på jorden än, det vet jag!
jag är starkare än vad jag tror. jag har varit med om värre!
heja madeleine, det här fixar du.
det känns som att jag inte räcker till för dig, men jag kanske räcker till för någon annan?
hur som helst så räcker jag till för mig själv.
det är det enda jag behöver veta & känna just nu. jag vet vart jag har mig själv och jag är nöjd med det.
att klaga vore synd, jag har ju ändå mina vänner & min familj :)
så skolan & kärleken kommer lösa sig, hur det än blir.

time for a change

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0