Evig vänskap

Vetskapen om att jag inte kommer träffa dig på evigheter gör så ont.
Det är din förtjänst att jag står här idag, du var den som fanns där för mig när alla andra inte vågade.
Utan dig hade jag inte tagit mig igenom allt som har hänt mig dom senaste åren.
Eftersom jag har svårt att uttrycka mig öga mot öga eftersom jag har blivit sårad så hemskt mycket senaste tiden skriver jag ner allt här.

När du log mot mig idag såg jag en syster, en syster jag förlorade för nästan 5 år sedan.
Just det leendet påminde mig om att du var den enda som fanns där för mig när jag mådde som värst.
Jag vågar inte ens tänka på vad som hade hänt om inte du hade funnits.
Du var hemma hos mig inom fem minuter efter att Magnus lämnat mig.
Du kan mig innan och utantill, och jag dig. Vi kan inte vara arga på varandra i mer än 5 minuter.
En sån vänskap växer inte på träd. Jag kommer stå vid den sida tills den dagen jag dör.
Kärlek kanske inte är ämnat för mig, men vår vänskap är skriven bland stjärnorna.

Och ja, jag kommer gråta hela natten. Smärtan av att bli lämnad av Magnus är ingenting, absolut ingenting jämfört med det här.

Jag behöver inte ens skriva ditt namn, för hela världen vet vem min andra halva är.
Tack för att du är du och för att du finns i mitt liv. Jag älskar dig!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0